torsdag 9 juni 2011

Så var sagan slut ...

Det börjar närma sig slutet nu. Förra veckan åkte en av mina närmaste vänner hem och om några timmar åker ytterligare en som betyder mycket för mig. Det känns så otroligt konstigt, så ogreppbart. Jag trodde nästan att det här året aldrig skulle komma till ända; det var först för några dagar sedan som det hela slog mig. Numera är det som om jag ser allting med helt nya ögon.

Till er som funderar på att gå ett år på Svenska skolan: Ta chansen. Det är en helt unik upplevelse att tillbringa nästan ett helt år på ett internat i ett främmande land och man utvecklas något otroligt. Var beredda på många skratt och många härliga minnen - men var också beredda på att det blir många tårar att fälla mot slutet av året, tårar av tacksamhet och tårar av sorg.

Tack till er som har läst och kommenterat. Sådant värmer. Jag är ledsen för att det blev så få uppdateringar mot slutet, hade jag kunnat gå tillbaka i tiden hade jag nog skrivit mer, men som det var nu var tankarna på annat håll. Det kanske kommer något till inlägg här - om det blir för mycket känslor måste jag skriva, jag fungerar så. Men vi får se.

Kramar till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar