söndag 29 augusti 2010

Arboretumet i Nairobi

Förra helgen fick vi på internatet besöka arboretumet i Nairobi. Parken är ett av de få ställen i den här stan där man faktiskt kan andas frisk luft - men tyvärr skulle jag nog ändå tippa på att luften längs exempelvis Sveavägen är bättre. Jag antar att vi har en helt annan standard i Sverige.

Förresten, innan jag visar de bilder jag tog där måste jag säga att jag inte hade någon aning om att arboretum var ett svenskt ord innan jag kollade upp det på tyda.se. Jag kände mig inte särskilt allmänbildad när jag upptäckte det. Nåja, om jag ser det hela positivt så är jag åtminstone ett ord rikare nu!

Det verkar som om man gillar långa meningar utan vare sig punkt eller kommatecken i Kenya.
I arboretumet fanns det många ställen där man kunde ta det lugnt.
Men det fanns också många ställen där folk hade samlats för att dansa och sjunga! Jag och Christoffer gick in och dansade med en annan grupp människor, och det var en riktig upplevelse! Det kan inte ha varit särskilt vanligt att utlänningar går in och dansar med en grupp kenyaner på det sättet, för det var många i sällskapet som stirrade och en kille till och med filmade oss.
Det fanns fantastiska träd i arboretumet.
Och kaktusar. Här leker Christoffer att han har en spikklubba i handen.
Även lianer gick att stöta på. Isabelle passade på att kolla om den höll för henne.
Snygg hatt!
Kasper och Karin har det trevligt!

5 kommentarer:

  1. ... on demand ;P

    Och jag gillar fortfarande regel nr 5 XD "It is an offence"... Det är inte så att man inte får göra det, det är bara inte vidare artigt X)

    SvaraRadera
  2. Blä, vilka fina bilder! Dock lite chockerande att de har så dålig standard i Kenya jämfört med oss här uppe i Svealand...
    Det är konstigt att jag saknar er, för egentligen brukade vi ju aldrig ses så det borde kännas som om ni är kvar här xD Men lär er att använda skype, så att vi kan prata!
    Jag gillar regel nummer 4 och 5 btw, antar att man anser att kommatecken och punkter är sjukt overrated där nere :)
    Och på tal om arboretum: träd heter ju arbor på latin :o Och liknande på samtliga romanska språk. Så något med träd, mer vet jag inte xD Men som sagt, det äger att kunna språk.
    Och även om jag inte kommenterar besöker jag denna blogg on a daily basis, så keep updating! :D
    Massa frusna pussar (hösten har kommit till Sverige på allvar nu och det är bara kallt och obehagligt... saknar sommaren och friheten)

    SvaraRadera
  3. Och förresten, vem är denne Kasper? Det såg iaf mysigt ut, vad hände med Andreas? ;)

    SvaraRadera
  4. Molly aka Siri: Japp, får ta och installera Skype! Undrar om internet duger bara.
    Du, hösten i Sverige klår INTE Kenya! Jag sitter med jacka inomhus just nu och klockan är liksom 2. Om morgnarna måste man ha fleecetröja, annars överlever man inte. Trots allt detta har jag faktiskt badat en del i poolen, och vad fick jag av det? Jag kissade blod xD Trodde jag hade typ urinvägsinfektion, men det verkar ha gått över nu. Usch, vad privat jag är förresten.
    Kasper är en kompis bara. Karin kommer inte ge upp Andreas än på ett tag, jag har frågat och allt.

    SvaraRadera
  5. Jag har Skype! Fast mottagningen är sjukt dålig här... Testade att prata med mor min :)

    Instämmer med Anna - bilden man har av Afrika är att det ska vara varmt men den bilden är FALSK!

    SvaraRadera