tisdag 24 augusti 2010

Internatet

Jag tänkte att det kanske skulle vara en bra idé att lägga upp lite bilder på internatet! Skolområdet är verkligen fint, även om jag tror att det bästa vore att se det med egna ögon. Det gör sig mycket bättre i verkligheten än på bild. Kanske borde säga också att jag inte har fått med allt på bild, så det finns mer innanför skolans murar än vad man kan ana utifrån ett par bilder.

Här är en av gångarna som tar en från muren in på skolområdet. Jag hoppas att vi kommer att ha några lektioner där vid sittgruppen (i brist på bättre ord kallar jag den för det). Sådana sittgrupper finns placerade lite överallt på skolan.
En bild på matsalen utifrån. Det finns olika ställen man kan välja att äta på, till exempel kan man slå sig ner vid några bord nära poolerna. Jag har faktiskt aldrig valt att sätta mig där, men det är säkert trevligt. För övrigt är mattanterna helt underbara! De tycker att vi ska känna oss som hemma, så om vi någonsin blir hungriga ska vi bara säga till.
Det här är poolen. Den är 15 meter lång, så om man ska simma 100 meter eller mer blir det rätt mycket plaskande fram och tillbaka. Det var en kille som sa att han nästan kunde ta sig till andra sidan bara genom att skjuta ifrån kanten med benen. I bakgrunden syns förresten tennisbanorna. Bakom dem finns det både basketplan och badmintonplan.

Jag får ta och visa er lite fler bilder någon annan dag! Nu ska jag och Karin gå och spela tennis innan lunch!

4 kommentarer:

  1. Skolområdet ser jättefint ut. Vad får ni för mat? Svensk? Kenyansk?
    /Karina

    SvaraRadera
  2. Hej Karina!
    En gång i månaden får vi kenyansk mat, men annars är det bara svenskt. Alla ingredienser kommer dock från Kenya.

    SvaraRadera
  3. Åååh!! Vad vacker och mysigt det faktiskt ser ut där :D hihi xD Borde kanske ta o åka dit nångång? xD e det värt det? ;) <3

    SvaraRadera
  4. I sådana fall åka hit för att bo, då är det jättemysigt! :D <3

    SvaraRadera