söndag 22 augusti 2010

Mitt rum

Som jag skrev tidigare anlände vi till Nairobi runt 4 på natten och själva skolan kom vi inte till förrän ännu senare. Förståeligt nog var ingen vaken vid den tiden förutom de som hade hämtat oss på flygplatsen, så skolområdet var nedsläckt och det gick inte att se särskilt mycket. Trots det fick vi ändå en liten rundtur i och med att vi behövde bli visade till våra respektive rum.

Det här är mitt rum. Garderoben och spegeln syns tyvärr inte på bilden.

Vi är alla tre nöjda med de rum vi har tilldelats. Inte gör det saken värre heller att vi bor nära varandra. Karin och jag bor till och med i samma korridor! Men självklart finns det alltid saker att klaga på. Det jag tycker är jobbigast just nu är att alla ska hålla på och röka utanför mina fönster. Jag som inte tål cigarettrök får in en hel del varje dag. Hursomhelst har jag tagit upp problemet med en av internatvärdarna nu, så förhoppningsvis åtgärdas det.

Bilder på själva skolområdet får jag försöka hinna med att lägga upp imorgon. Vi har ett ganska fullpackat schema och de få timmar man bestämmer över själv vill man såklart umgås med alla andra här. Jag har faktiskt lärt känna vissa riktigt bra! Men samtidigt finns det de jag inte ens kan namnet på. Nåja, det ordnar sig med tiden!

3 kommentarer:

  1. Wow vad häftigt!
    Den här bloggen kommer jag följa : ) Intressant, jag vill själv studera utomlands, du kommer säkert få vara med om spännande upplevelser.

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du uppskattar det jag skriver! Jag tycker verkligen du ska studera utomlands om du vill. Finns flera svenska skolor runtom i världen och då slipper du gå om också. :)

    SvaraRadera
  3. Nice rum!! Skönt o ha ett eget rum som tur :P Hoppas att det inte blir för kallt om nätterna där på vintern! / Vivi~

    SvaraRadera