tisdag 31 augusti 2010

Nairobi National Park

I söndags åkte vi på safari i Nairobi National Park. Det tog oss inte lång tid att komma dit, bara 20-25 minuter med buss, men tilläggas bör att vi också hade tur med trafiken. Det är inte alltid man lyckas komma någonvart med bil utan att behöva trängas med flertalet andra bilar, matatus och bussar. 

Förresten, jag ber om ursäkt för den dåliga kvalitén på bilderna. Kameran jag använder mig av är en typiskt billighetskamera och många av bilderna nedan är dessutom tagna genom fönsterrutor. Tror inte ens att bussen stod still när jag tog dem. Men det får duga och det lär i alla fall inte bli några problem att se vad bilderna föreställer. Enjoy!

Sådana här små skyltar fanns nästan överallt i parken.
Jag är absolut inte säker, men jag tror att det här är en impala. Någon som vet?
Struts!
Jag tycker om giraffer; de är vackra och de utstrålar ett slags lugn. Just giraffer såg vi gott om på safarin. Ibland var de inte mer än en meter från bilen!
Vad kan detta vara?
Finns det folk som rider på zebror? Bara en spontan tanke.
En vandrande pinne? Den hängde med oss större delen av turen.
Riktigt glad Moa och ganska glad Hedvig.

2 kommentarer:

  1. Hej Anna och Christoffer
    Jätte fina bilder, vilken upplevelse.
    Jag ska följa bloggen, jag gillar det
    Kram till er båda
    Patricia (Christoffers mammas kompis)

    SvaraRadera
  2. Det är en impala. Och jag tror inte att det finns folk som rider på zebror, men nu är det min tur att inte alls vara säker. Det är bara vad jag tror...

    SvaraRadera