torsdag 19 augusti 2010

Goodbye Sweden

Jag har insett att det inte går att lita på tiden. Ibland rusar dagarna iväg från en, ibland känns en minut som en evighet. Den här gången har hela sommaren försvunnit förbi i rekordfart - eller så känns det åtminstone nu när jag ser tillbaka på allting. Fick jag önska mig något så skulle jag önska mig mer tid. Tid att umgås lite till med vänner och familj, tid att ta en promenad i hemtrakterna och tid att sova några nätter till i sängen där hemma. Det är sådant jag kommer att sakna mest, för det är de små detaljerna som skapar min vardag. Nu kommer jag snart att åka till en miljö som är mig helt främmande. Jag ska bo i ett främmande land, umgås med mestadels främmande människor och sova i ett främmande rum. Och hur många saker jag än skulle trycka ner i min resväska så skulle det inte ändra på ett dugg.

Samtidigt är jag glad för väldigt mycket. Tänk vilken möjlighet det här är, på så många sätt och vis! Framför allt är det en möjlighet att utvecklas. Vad vet jag, den här resan kanske kommer att forma resten av mitt liv. Dessutom är jag övertygad om att jag kommer att ha kul mest hela tiden, särskilt eftersom att det finns både pool och tennisbana på skolområdet. Med lite tur och talang kommer jag hem till Sverige och är en fena på att simma samt vinner över min pappa i tennis. Man kan ju alltid drömma. 

På tal om drömma, jag ska gå till sängs nu. I morgon måste jag tvinga mig upp omänskligt tidigt och packa det sista innan jag ger mig av till Arlanda. Vi hörs i bloggen!

1 kommentar:

  1. Helt sant att tiden bara har flugit förbi! Jag förstår inte vart det här året tog vägen, framför allt inte den här sommaren... det känns väldigt overkligt att jag börjar skolan om tre dagar.

    Jag börjar undra om jag gjorde rätt val som inte följde med er nu... Kan knappt föreställa mig vad ni upplever just nu när jag ligger i mitt rum och läser under molnig himmel... (jag menar wow... det är molnigt i Sverige! Helt otroligt.)

    Btw, kommer alla tre att blogga i samma blogg eller bara du och Chili eller rentav bara du? Oavsett vad kommer jag följa denna blogg slaviskt så du får se till att uppdatera denna blogg konstant för att hålla stackars uttråkade Siri uppdaterad :D Jag vill se bilder och höra varje minut av ert äventyr!

    Kärlek på er allesammans - hälsa de andra två att jag älskar er och kommer sakna er!
    //Siri (fast du lär ju ha förstått vid det här laget att det är jag som skriver. Jag måste dock skriva som min syster då jag inte har google-konto)

    SvaraRadera