måndag 25 oktober 2010

Halsont

Kenya och mitt immunförsvar är inte vänner. Inte kan det väl vara normalt att behöva åka till Nairobi Hospital två gånger på tre månader? Förra gången tvingades jag dit på grund av en urinvägsinfektion och den här gången måste jag låta en läkare undersöka min hals. Jag har någon form av halsinfektion, skolsyster sa att det såg ut lite som en variant av halsfluss. Så fort hon hade yttrat orden gick jag självklart raka vägen till min spegel och gapade. Oj, vad jag ångrar att jag gjorde det. 

Ni vet hur det är att vara i en parasits våld? När man har exempelvis löss, och man blir så äcklad av sig själv, att man knappt vill röra vid håret (samtidigt som man såklart hyser ett brinnande hat till dessa kryp). Precis så känns det. Jag tänker inte ens beskriva hur min hals ser ut. Jag vill inte. Jag ska hålla min mun stängd tills det där, vad det nu är, försvinner. 

3 kommentarer:

  1. Usch, det låter jättejobbigt! Jag vet hur det är att ha en äcklig hals, jag har haft jättemycket halsfluss förr och då blir det ju vitt och svullet och jävligt. Men jag kan tänka mig att din är värre... Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Oj, stackare! Det här är min första gång, så jag har i alla fall sluppit uppleva det förr.
    Tack så mycket!

    SvaraRadera