lördag 30 oktober 2010

På uppdateringsfronten intet nytt...

...kan man säga om man vill vara lite fyndig och hänvisa till Remarque. Den här gången kan jag tyvärr varken skylla på tidsbrist eller lathet, nej, nu är det mycket värre än så: jag har inget att skriva om. Jag har studerat, jag har umgåtts med vänner och jag har roat mig med att surfa på internet. Ungefär så har det varit, och inget av det kände jag att jag ville tråka ut er med att berätta om. Men snart åker vi gymnasieelever iväg på fältstudier, så då kommer jag åtminstone ha något intressant att skriva om!

Igår kom Minna hit från Sverige. Hon är klasskamrat till Christoffer och Karin, själv känner jag henne bara lite grann. Men trots det var det trevligt att umgås lite, även om jag inte kunde vara med dem mer än ett par timmar (jag hade bokat in en tur till barnhemmet New Life).
Nu ikväll har jag tagit det lugnt och haft bakkväll med Karin och Christoffer. Vi har gjort kladdkaka, maränger och äggtoddy. Elevköket är långt ifrån välutrustat, men det gick ändå, tack och lov. Det enda vi saknade i slutändan var en slickepott. När marängerna är klara ska vi ha en liten privat fest och kalasa på godsakerna! Vi lär nog vara näst intill ensamma på internatet, alla andra är ute på klubb iförda maskeradkläder - det är ju Halloween.

I wish you all a happy Halloween!

Det kändes lite halvt om halvt fånigt att sitta och le mot en dator... Och sedan är frågan, hur ler man för att det ska se som bäst ut? Har aldrig ens tänkt på det förut, men å andra sidan brukar jag inte se mig själv annars när jag ler. Det är jag väldigt glad för.

2 kommentarer:

  1. Ååååh!! Anna saknar dig så mycke!! >___< minns när vi pluggade japanska tillsammans då <3

    SvaraRadera